Česká cesta k blahobytu jednoho procenta
2018 / 3
Babišův pád
Pavel LetkoBabišova chyba spočívá v tom, že se chce podobně jako Sobotkova ČSSD zalíbit Američanům, EU, Kalouskovi a dalším asociálním hráčům pravého politického spektra. Současný premiér v demisi Andrej Babiš začal dělat chyby. Přitom do nedávné doby šel za svým cílem sebevědomě a téměř bezchybně. Vycházel vstříc požadavku velké části společnosti po osobité personě vůdčího typu. Tak zvítězil ve volbách, tak ovládl politiku i vládu v České republice. Avšak od té doby, co podtrhl předsedu komise pro GIBS Ondráčka, komunistu, tedy potencionálního podporovatele hnutí ANO, to jde s Babišem z kopce. Ještě ani neví, kolik voličů ztratil a přitom žádné nezískal. Babiš sice udělal svými postoji k vydání Rusa Nikulina do USA, vyhoštěním ruských diplomatů a prvotní podpoře bombardování Sýrie mnoho radosti voličům rozpadající se TOP09, ale ti nakonec nepůjdou k Babišovi, ale k ODS. Babiš se tak ukazuje být vůdčí osobností směrem dolů, ke svým podřízeným občanům České republiky, ale vzhledem k vrchnosti z EU, Velké Británie, USA a Francie je jen úslužným lokajem. Vezměme to postupně 1) Kauza Ondráček
O kauze „Ondráček“ jsem psal v článku Perestrojkové médium a komunistická mlátička. Malá ukázka z článku:„Kdo byl větší oporou režimu? Prověřený vědec, kterého komunistická strana vyslala do země imperialismu, nebo řadový příslušník Veřejné bezpečnosti?“ A mohu dodat další otázky: Byl větší oporou režimu v zahraničí působící obchodní delegát Babiš, disponující diplomatickým pasem, nebo řadový člen policie Ondráček? Může-li Babiš vykonávat funkci premiéra, proč by nemohl Ondráček vykonávat funkci předsedy komise? Samozřejmě pro „demokrata“ Kalouska a jeho kamarády jsou nepřijatelní oba. Ale proč je pro Babiše nepřijatelný Ondráček? 2) Vyhoštění ruských diplomatů
Ruští diplomaté byli vyhoštěni na základě obvinění Velké Británie. Rusko bylo totiž obviněno z travičství ve velké Británii. Rusko nevysvětlilo, kde se vzal ve Velké Británii nejjedovatější jed zvaný Novičok, po jehož požití lidé přežívají, ale morčata domácí hynou bídnou smrtí hladem. O této kauze je hanba psát, něco tak pitomého mohl vymyslet jen nějaký céčkový scénárista Hollywoodu. Pro pana Babiše snad jen to, že pokud s argumentem loajality ke spojenci nectí presumpci neviny u ostatních, proč jí vyžaduje pro sebe? Schvaloval vyhoštění diplomatů bez důkazů, bude mu po zásluze slušet „vyhoštění“ celé rodiny na Bory. Vyšetřování a soudu netřeba. Podle Babišovy logiky by z loajality ke státnímu zástupci, jenž vznesl obvinění, už měl Babiš s celou rodinou dávno sedět v base, a ne v parlamentu, natož ve Strakovce. |
Oč jde v ČSSD?
Pavel LetkoDění v naší sociální demokracii připomíná cvrkot na potápějící se lodi. Privilegovaní na horní palubě si hledí zabezpečit místečko v záchranných člunech, zatímco ti v podpalubí jim to mají v referendu posvětit. Aby ti, co poplují i se svými blízkými ve vládních loďkách, nemohli být v budoucnu shledáni pouhopouhými zbabělci hodnými vyloučení ze slušné levicové společnosti. Jiní už v záchranných senátorských jachtách sedí a mají svůj zrak upřen především na podobu budoucího přístavu, z něhož vyrazí s nejlevnější cestovní kanceláří v České republice, horní komorou parlamentu, na další smělou plavbu kolem světa. Spolu se svými kolegy totiž oč více kritizují komunismus, o to více jej žijí. Se svými privilegovanými souputníky zprava i zleva již dosáhli země, kde každý jedná podle svých skromných schopností a dostává se mu podle jeho neskromných potřeb. Komunisté o takové zemi kdysi snili, sociální demokraté si její výdobytky užívají již dnes. Tedy alespoň někteří. Ostatní, nedůležitá většina členů ČSSD, ovšem takové nádheře ne vždy tleská. Naději na lepší budoucnost nevidí v koalici s úspěšným miliardářem a jejich pochyb je nezbaví ani ujištění Hamáčka, že zbrojit budeme, co to dá, a že přes závazek rozšiřovat spanilé jízdy naší armády po celé zeměkouli kam oko Impéria dohlédne nejede vlak. Zbrojení je totiž formou výpalného Spojeným státům za ochranu před komunismem a jinými nepřáteli Trumpovy Ameriky, kteří se množí po celé Zemi. Sociální demokraty nepřekvapí Trumpův požadavek na zdvojnásobení našeho závazku vůči Impériu, neb cena dřevotřísky amerických bojových vozidel pěchoty zhotovených z pravé americké borovice stoupá na burze závratným tempem. Ano, jde o legendární Pandury firmy Steyr patřící americkému zbrojařskému gigantu General Dynamics Corporation. Taková bojová vozidla nejsou ovšem určena primárně do boje, jako spíše pro vyvádění peněz odněkud někam, Dalík, Topolánek a Kalousek dobře vědí kam. S takovými papundeklovými vozítky, jejichž posádka se musí bát i srážky s plastovým Trabantem moc bojů nevyhrajeme, ale koneckonců nejde o vítězství jako spíše o válku samu. Vydělávat se dá slušně i na prohraných válkách, pro poražené všech zemí kříže na hrob, pro vítěze, investory a zbrojaře tučnější konto v bance. Pro cikánské oběti minulé války půl miliardy na pomník, pro oběti války budoucí 80 miliard ročně na nákup strojů, munice a výcvik na jejich zabití. Tak jako si oběšenec musí nejprve obstarat svůj provaz, taky i my se staráme, abychom byli dobře připraveni, až přijde vhodný den na naše umírání. V tom je naše politická reprezentace celkem jednotná. |
Proč padají dálniční mosty? Rozhovor s Miloslavou Pošvářovou, bývalou zaměstnankyní ŘSD
Václav UmlaufMiloslava Pošvářová je specialistka na stavby dálničních mostů. Ve státní správě pracovala do roku 2014 jako ředitelka Úseku kontroly kvality staveb ŘSD. Pak ji na hodinu vyhodili z práce. Viz náš rozhovor a články o české dálniční lobby.
Začněme fakty. Korporace Autostrade per l'Italia provozuje za velmi drahé poplatky dálnici A 10. Patří do společnosti Atlantia s většinovým podílem rodiny Benettonů a má sídlo v Lucembursku, takže v Itálii neplatí daně. Dne 14.8. 2018 spadl most v Janově z výšky 45 m do městské obytné části. Prozatím je hlášeno 42 obětí s tím, že všichni dosud nejsou vyproštěni. Firma Autostrade per l'Italia vykořisťuje 3000 km z asi 6500 km italské dálniční sítě a oficiálně odmítla přiznat odpovědnost za zřícení mostu. Janovský prokurátor mluví o lidské chybě, firmě chce odebrat koncesi a vymáhá první pokutu 150 milionů eur (3,9 miliardy Kč). Prof. Ing. Antonio Brencich jako specialista na mostní železobetonové konstrukce na univerzitě v Janově tvrdí, že stavba byla problematická od samého začátku, včetně pozdější údržby. Poruchy na mostě v Janově byly zřejmé a viditelné. Já jsem si na webu našla stav v říjnu 2017 a tak zanedbanou údržbu jsem už dlouho neviděla. Podívejte se na fotky zanedbané údržby mostu na mém Facebooku. Ale jedna věc je zanedbat údržbu například na Libeňském mostě, kde jsou masivní konstrukce a betonové klenby a něco jiného na senzitivním atypickém mostě jako v Janově. To není jednoduchý nebo krátký most. Tady se chyby neodpouštějí. |