Francouzský poskytovatel internetového připojení Free.fr je druhý největší v zemi a připojuje k webu zhruba 5,5 mil. uživatelů. Od 3. ledna nabídl svým uživatelům překvapivou novinku. Při upgradu na novou verzi programu je automaticky blokována veškerá reklama, která provází běžné stránky. Zkušební verze Adblockeru se má postarat o to, aby reklamy zmizely nikoliv až v prohlížeči jako při běžném zapojení blokovacích programů např. typu Noscript, ale hned při připojení na síť.
Poskytovatel Free.fr správně upozorňuje na to, že je právem uživatele vybrat si, jaké spojení mu nejvíce vyhovuje. A to si myslíme také. Ale Google, český Seznam atd. žijí převážně z reklamy a musí s ní zaplavovat všechny surfaře plošným způsobem. Kdo je schopnější, ten se reklamě pochopitelně může vyhnout. Ale firmy obchodující s reklamou dobře vědí, že těchto zkušených uživatelů je menšina. Zmíněné firmy proto začaly kritiku firmy s tím, že ohrožuje jejich obchodní zájmy. Patří internet Googlu nebo těm, kdo si platí připojení?
Další kritika nebo spíše upozornění přišlo od francouzských surfařů. Ti testovali betaverzi v různých městech a výsledky zatím nejsou úplně jednoznačné. Některé reklamy jsou blokované a jiné ne, a je to různé v různých městech. V každém případě se zdá, že Free.fr nehodlá ze své free politiky ustoupit a získává další uživatele, které reklama na webu otravuje stejně jako v televizi. O spokojenost uživatelů mu určitě šlo především, znamená totiž větší obrat.