V českých a světových korporátkách vládne během organizovaného politického a ekonomického rozpadu EU povinný optimismus. Nechci rušit profesionální lodní kapelu na Titaniku od vážné práce na výstavbě kapitalismu. Protože však na Titaniku nesedím, tak jen pár čísel, o kterých jsme psali už ve starších článcích. Propad Baltic index je fakt drsný, světová lodní doprava málem stojí. Takto vypadá hospodářská krize.



Index je 50 % níž, než při historicky nejnižších hodnotách, viz graf. Loďaři jasně ukazují, že po planetě není co vozit. Takto vypadá odvětví před krachem, když poptávka nepokryje ani náklady. Viz tento graf a dolní červená čára nákladů.



To pochopitelně souvisí i s propadem ceny surovin. Když se nevyrábí, není poptávka. Podívejte se na propad ceny surovin, viz dolní graf.



Schválně jsem tam dal i průběh grafu akcií (NASDAQ), abyste jej mohli porovnat. Je to div neoliberální ekonomiky, která v posledních časech nerozumu přestala být klasickým kapitalismem. Po planetě není co vozit, nikdo nekupuje suroviny, protože nemá komu prodávat vyrobené, ale burza stále roste. Tomu se říká zázrak neviditelné ruky trhu. Jenže z vody se v reálu víno neudělá. To ukazuje export z Číny.



V únoru 2016 klesl vývoz naprosto jasně, viz graf. V únoru byly sice v Číně novoroční svátky a tím pádem i více volna, ale stejně. Pro naše montovny je mnohem horší fakt, že do Číny už 16 měsíců trvale klesají dovozy. Celkový pokles je 13.8 %. To znamená pro EU, že se dováží mnohem méně luxusu, aut a obráběcí techniky. A z Ruska jsme si dovoz zakázali vlastní pitomostí. V USA je podobný závod ke dnu už od roku 2015. Podívejte se na grafy v článku Kdo mediálně lže, ten korporátně krade.


Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 400 Kč
Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!