Bioprodukty tvoří v Německu pouze 4 % z celkového obratu obchodu s potravinami, ale jejich podíl stále roste. Jeden z ekonomicky nejúspěšnějších bio-podniků se jmenuje Alnatura a je veden podle antroposofických zásad. První pobočku otevřeli v roce 1987 a po několikaleté stagnaci podnik vykazuje dvojciferný růst (i v krizovém roce 2008/9), má 70 poboček a zaměstnává 1800 zaměstnanců. Zaměstnanci jsou vyzýváni k vytvoření závodních odborových rad, podnik jim platí kurzy jógy, divadlo a firma samozřejmě podporuje nejrůznější kulturní podniky.

Zavedení první pobočky ve Švýcarku ukazuje typické rysy této humanitně vedené firmy. Nevsází jen na motivaci a loajalitu vlastních zaměstnanců, ale také na místní trh. Základem je spolupráce s místními pěstiteli a farmáři, včetně kontroly potravin a přímého dovozu od farmářů ze Třetího světa.

Politika firmy Alnatura zajímavě kontrastuje s ideálem Nečasovy vlády. Ta se snaží vytvořit z našich montoven stav podobný rozvojovým zemím, kde dělníci dělají za minimální mzdy v klimatu strachu, vydírání a prakticky nulové ochrany pracujících. Třeba by Nečasovcům pomohly kurzy antroposofie, ale hlavně by měli chodit do školy zdravého ekonomického uvažování. Klíč k úspěchu se najde hned u našich sousedů, není třeba jezdit až do Bangladéše.


Chcete-li aktivně diskutovat, musíte se zaregistrovat.
Diskuzní fórum rubriky "Životní styl" najdete zde.