Noviny Guardian přišly s něčím opravdu zajímavým (10.02.). Firma Raytheon pracující z velké části na vojenských zakázkách Pentagonu vyvinula speciální software jménem Rapid Information Overlay Technology (RIOT), který využívá metadat fotografii umístěných na sociálních sítích. Pokud amatéři fotí mobilem a nenastaví metadata osobně, pak mnohé mobily automaticky ukládají také kompletní GPS fotografujícího (tzv. exif header data). Brian Urch, jeden z výzkumníků pracujících pro firmu Raytheon na videu vysvětluje, jak celý systém funguje.


Data z Facebooku a Twitteru jsou analyzována podle daných GPS a vytěžována tak, aby sestavila profil dané osoby, včetně jejích známých, preferencí a osobních zálib. Firma si vzala na mušku jednoho z jejich zaměstnanců, který se dobrovolně podrobil danému pokusu a sestavila organizační strukturu jeho vztahů, na jehož základě může předpovídat jeho chování a jednání.

Je zbytečné připomínat, že ostatních miliónů uživatelů se už ptát nebudou. A už vůbec ne firmy, které pracují pro zbrojní průmysl a špionáž, jako je právě Raytheon.