Podle nové ročenky o stavu trhu s bioprodukty v Německu v roce 2013 dochází k zajímavému trendu. Stále více obchodů s laciným zbožím začalo prodávat bio-produkty za nízkou cenu. To je pro německého konzumenta jistě dobrá zpráva. Jenže jak už to u laciných věcí bývá zvykem, není všechno zlato, co třpytí. A ne všechno je skutečné bio, co nese toto označení.
V discountech je možné koupit bio-banány, jogurty, zeleninu a další výrobky a to za velice nízkou cenu v porovnání se značkovými bio-prodejnami. Nyní nakupuje 63 % Němců bio-produkty ve velkých řetězcích a jen menšina ve specializovaných prodejnách nebo přímo u výrobců. Ale jen 13 % z nich věří je bio z řetězců je skutečně bioprodukt. A do jisté míry mají pravdu. Řetězce upravují např. bio-jogurty cukrem a chemickými přísadami tak, aby chutnaly stejně jako běžné jogurty. Testy bio-zboží v největším discountovém řetězci Aldi ukázaly, že bio-zboží je skutečně dražší a například pesticidy nebyly dokázány v bioproduktech v 75 % případů, zatímco u normálního ovoce to bylo jen 16 %. Laciné byly jen bio-brambory dovozené v Egypta a z Izraele.
Bioprodukty se obecně kupují pro lepší chuť a kvalitu. Mnohem lepší chuť je poznat zejména u masa. Jenže zrovna maso a některé druhy zeleniny jako rajčata, jsou i v discountech až o 100 % dražší než běžné potraviny.